Mozgás-Masszázs - Szabó Zoltán Alternatív mozgás- és masszázsterapeuta

Szabó Zoltán Alternatív mozgás- és masszázsterapeuta honlapja

MASSZÁZSTERÁPIÁK

MOZGÁSTERÁPIÁK

Érdekességek

Képesítéseim

Bemutatkozás

Galéria

Árlista

Kapcsolat

Vélemények







Partnerek:
Újrajátszás Kezdeményezés

Gátizomtorna

Anatómiai értelemben a gát a szemérem tájék területét jelenti, ahol a nemiszervek, a húgycső és a végbél helyezkednek el. A gátvédelem nem csak ennek a kis területnek a védelmére, hanem a teljes medencealapra vonatkozik. A gáttájék folyamatos terhelés alatt van. A gátizmok hozzávetőleg a szeméremcsont és a farkcsont között húzódnak, támasztják az alhasi szerveket, hogy ne süllyedjenek le. Az izmokat nagyrészt az úgynevezett pudendus-ideg szabályozza, amely a nemi szervek és a végbélnyílás aktivitását regisztrálja, és a jeleket az agyba vezeti. A gátizmok összeköttetésben állnak a medenceideggel, melynek egyik ága a nőknél a hólyagot és a méhet köti össze a gerincoszlop alsó felével, a férfiaknál a prosztatát és a hólyagot. Megfeszítése a férfinál a prosztatát, a nőnél a méhet stimulálja.

A medencetájék energetikai állapota, mind a Jóga, mind a Chi Kung gyakorlatok szempontjából kiemelten fontos. Az itt tárolt energiát a jóga mindig is szent életenergiaként tartotta számon (kundalini erő), mely ha feléled, a gerincvelőn át az agy felé emelkedik, és magasabb tudatállapotok megtapasztalásához vezet.

A medencealapi izmok fontos szerepet játszanak a kismedencei szervek (prosztata, végbél, méh, nemi szervek, húgyhólyag) megtartásában, az ürítési és megtartási funkciókban. Ahhoz hogy az alhasi szervek egészségét meg tudjuk védeni, elsősorban meg kell erősíteni a medencealapi izmokat, és meg kell tartani kondíciójukat.

Veszélyfaktort jelent többek között a kötőszöveti gyengeség, a kismamaság, a hormonháztartás változása, a súlyfelesleg, a köhögéssel, tüsszentéssel, orrfújással járó betegségek, a gyakori erős préselés, az ülőmunka, a mozgáshiány, a helytelen testtartás.

A testünk intim részének elhanyagolása életünk minden területére kihat. Amennyiben ezen izmok nincsenek igénybevéve, fokozatosan elgyengülnek. Ez az idő előrehaladtával betegségek kialakulásához vezethet. Sok esetben a rendszeres szexuális élet sem nyújt elegendő tréninget. A férfiaknak ugyanúgy fontos, hogy az alhas izomzata, kötőszövetei, szervei egészségesen legyenek tartva. Az alhasi izomzat a többi izomhoz hasonlóan ugyanúgy gyengül, ha nem trenírozzák rendszeresen.

A gáttájék gyengülésével összefüggő önbizalom és önértékelés romlásán túlmenően, egyéb lelki zavarok helyreállításában is segítenek a gyakorlatok. Az átélt traumák (sérülések, kiszolgáltatottság és tehetetlenség érzés, egyéb érzelmi szélsőségek) emlékét az érintett izomzat is elraktározza. Ez a lenyomat megmarad energetikai szinten is, a későbbiekben pedig – a trauma súlyától és alkattól függően – szerepet játszhat különböző szervi megbetegedések kialakulásában.

A mozgásterápia oldaláról a szülés, illetve a megszületés folyamata következtében, valamint a különféle altest tájéki sérülések, sértettségek következtében rögzült traumatikus lenyomatokat lehet oldani, felülírni a gátizomtorna gyakorlatainak segítségével.

A tréning nem korfüggő, minden életkorban elvégezhető, a gyakorlatokat ajánlott beilleszteni a mindennapokba.
 

Ajánlott az alábbi esetekben:

  • gyengült hüvely
  • gyengült végbélzáróizom
  • széklet- és vizelettartási problémák
  • székrekedés
  • aranyér megléte
  • fogantatás elősegítése
  • szülésre való felkészülés
  • szülés utáni regenerálódás
  • menstruációs problémák
  • változókorra való felkészülés
  • alhasi műtétekre való felkészülés
  • alhasi műtét utáni regenerálódás (6 hét elteltével)
  • alhasi szervek süllyedése
  • prosztata problémák
  • potencia problémák

A gyakorlatok rendszeres végzésével:

  • javul az alhas vérkeringése
  • megszűntethető az alhasi műtétek utáni inkontinencia
  • erősödik a hüvely, a pénisz, a végbél izomzata
  • megszűnnek, vagy csökkennek az aranyeres panaszok
  • csökken a herevisszér-tágulati és prosztatagyulladási hajlam
  • csökken az alhasi szervek gyulladási hajlama
  • csökkennek, vagy megszűnnek a menstruációs zavarok
  • a belső szervek támasztása javul
  • a süllyedéses tünetek csökkennek
  • javul az erekciós készség, nő a potencia
  • megszűntethető a korai magömlés, kontrollálhatóbb az ejakuláció
  • nemi szervek működése fokozódik (nő a hormon- és a spermatermelés)
  • nő az orgazmus készség, javul a szexuális élet

A gyakorlást kerülni kell az alábbi esetekben:

  • várandósság esetén ha a gyakorlat közben a méh keményedése tapasztalható
  • veszélyeztetett terhesség esetén orvosi engedéllyel lehet tornázni
  • alhasi műtét után 6 héten belül
  • lázzal, szédüléssel járó betegség esetén
  • mióma esetén, ha a torna vérzéses tünetet okoz







BEMUTATKOZÁS

Szabó Zoltán Alternatív mozgás- és masszázsterapeuta

Szabó Zoltán vagyok, alternatív mozgás- és masszázsterapeuta. 1972-ben születtem, Miskolc város februári hófellegei alatt. 1997 óta foglalkozom masszázsterápiákkal, azonkívül belemerültem a tánc, a keleti mozgásrendszerek, és harcművészetek világába is. Azóta is folyamatosan képzem magam, agysejtjeim információéhségének kielégítése végett.


TOVÁBB

ELÉRHETŐSÉGEK

1072 Budapest, Dob utca 50.

E-mail
zoltan.oisi@gmail.com

Telefon
+36-20-375-8564

Cím
1072 Budapest, Dob utca 50.


TOVÁBB